Wykład „Rola i miejsce eksperymentu w procesie dydaktycznym”
Polskie Towarzystwo Fizyczne Oddział Katowicki zaprasza na konwersatorium, w ramach którego dr Jerzy Jarosz z pracowni Dydaktyki Fizyki w Instytucie Fizyki Uniwersytetu Śląskiego wygłosi wykład pt. „Rola i miejsce eksperymentu w procesie dydaktycznym”
Zasadniczą rolą eksperymentu w nauce, oprócz dostarczania liczb, jest dostarczanie przesłanek do formułowania hipotez oraz ich weryfikowanie. W procesie dydaktycznym eksperyment odgrywa również inne role i może spełniać znacznie więcej istotnych funkcji. W czasie wykładu zademonstrowane zostaną przykładowe eksperymenty wprowadzające zależności jakościowe i ilościowe, modelujące i ilustrujące rzeczywistość, a także rozszerzające możliwości percepcji. Omówione zostaną również cele, jakim mogą one w praktyce szkolnej i uniwersyteckiej.
Na konwersatorium zapraszamy 25 lutego 2015 r. o godz. 15.00 do sali audytoryjnej III w Instytucie Fizyki UŚ (Katowice, ul. Uniwersytecka 4).




![Symulowany widok czarnej dziury umieszczonej przed Wielkim Obłokiem Magellana. By User:Alain r (Own work) [CC BY-SA 2.5 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.5)], via Wikimedia Commons Symulowany widok czarnej dziury umieszczonej przed Wielkim Obłokiem Magellana. By User:Alain r (Own work) [CC BY-SA 2.5 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.5)], via Wikimedia Commons](https://przystaneknauka.us.edu.pl/sites/default/files/styles/popularne/public/field/image/bh_lmc.jpg?itok=cw-GXq6R)



