Jesteś tutaj

Wstręt wpływa na liczbę udostępnień reklamy
10.02.2021

Wstręt wpływa na liczbę udostępnień reklamy

Jest to największe tego rodzaju badanie i pierwsze, w którym zbadano związek między reakcjami emocjonalnymi na reklamy wideo a częstotliwością udostępniania. Jest to również eksperyment wyjątkowy w swoim podejściu: tysiące uczestników w pięciu krajach poproszono o obejrzenie losowego zestawu reklam na swoich domowych komputerach, podczas gdy kamery internetowe nagrywały ich mimikę twarzy. Algorytmy stworzone specjalnie dla tego zadania zakodowały reakcje emocjonalne odbiorców reklamy....

Humor w przekazywanych wiadomościach
13.01.2021

Wpływ humoru na przekazywane wiadomości o polityce

Amerykańskie wiadomości telewizyjne były z początku prezentowane przez surowych dziennikarzy, np. Waltera Cronkite’a czy Toma Brokawa. Informowali oni o ważnych wydarzenia z Ameryki i ze świata. Odbiorcy traktowali poważnych prezenterów jako wiarygodne źródło informacji. Pojawienie się programów komediowo-informacyjnych, prowadzonych przez takich artystów, jak Jon Stewart, Stephen Colbert czy John Oliver wzbudziło obawy, co do łączenia rozrywki i wiadomości. Niemniej czy połączenie humoru z...

źródło: domena publiczna - Pixabay.com
07.01.2021

Czego oczekujemy od nauki w 2021 wg „Nature”

*ponieważ cały poprzedni artykuł – podsumowujący rok 2020 – poświęciliśmy badaniom nam szczepionką przeciw SARS-CoV-2, teraz pomijamy ten kluczowy niewątpliwie element roku 2021

Powrót spraw klimatycznych

Liczymy, że w 2021 znów na pierwszy plan wysuną się kwestie związane ze zmianami klimatycznymi, nie tylko w nauce, ale przede wszystkim we wielkiej polityce. Na pewno sprzyjają temu zmiany polityczne w USA – Joe Biden deklaruje m.in. powrót do...

Strony