dźwięk
Psy raczej nie nauczą się mówić – ich mózgi mają problem z rozróżnianiem podobnych słów
Nowe studia wskazują, że dla psów słowa takie jak „krok” i „kruk” brzmią tak samo, co czyni je podobnymi do niemowląt. Dzieci jednak w wieku 14–20 miesięcy zaczynają uczyć się, że różne słowa niosą ze sobą różne znaczenia, a „krok” i „kruk” to dwa inne wyrazy. Właśnie nabycie tej umiejętności pozwala dzieciom na szybki przyrost znanego im słownictwa.
– Taka zmiana nie zachodzi niestety u psów. Być może dalsze badania potwierdzą, że właśnie to uniemożliwia tym czworonogom...
XI Dyskusja Panelowa „Oblicza fizyki. Między fascynacją a niepokojem”
Od Światowego Roku Fizyki 2005 corocznie na początku grudnia Instytut Fizyki Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach organizuje Dyskusję Panelową „Oblicza fizyki. Między fascynacją a niepokojem”. Temat tegorocznej dyskusji to „Światło i dźwięk”. Światło – ponieważ Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych na swojej 68. sesji proklamowało rok 2015 Międzynarodowym Rokiem Światła i Technologii Wykorzystujących Światło (ang. International Year of Light and Light-based Technologies...
Otwarcie wystawy „Autostrada Dźwięku”
Dla odwiedzających wystawę poświęconą dźwiękowi i akustyce przygotowano widowiskowe eksperymenty. Uczestnicy mogą poznać odpowiedzi m.in. na takie pytania, jak:
- czy można zobaczyć falę dźwiękową?
- jak malować dźwiękiem?
- po co nam dwoje uszu?
- co to jest kopuła szeptów?
„Autostrada dźwięku” to druga po „Zagadkach Optyki” wystawa interaktywna o charakterze edukacyjnym, która prezentowana będzie w ramach „...