Jesteś tutaj

Fot. pixabay.com
15.12.2020

Psy raczej nie nauczą się mówić – ich mózgi mają problem z rozróżnianiem podobnych słów

Nowe studia wskazują, że dla psów słowa takie jak „krok” i „kruk” brzmią tak samo, co czyni je podobnymi do niemowląt. Dzieci jednak  w wieku 14–20 miesięcy zaczynają uczyć się, że różne słowa niosą ze sobą różne znaczenia, a „krok” i „kruk” to dwa inne wyrazy. Właśnie nabycie tej umiejętności pozwala dzieciom na szybki przyrost znanego im słownictwa.

– Taka zmiana nie zachodzi niestety u psów. Być może dalsze badania potwierdzą, że właśnie to uniemożliwia tym czworonogom...

XI Dyskusja Panelowa „Oblicza fizyki. Między fascynacją a niepokojem”
27.11.2015

XI Dyskusja Panelowa „Oblicza fizyki. Między fascynacją a niepokojem”

Od Światowego Roku Fizyki 2005 corocznie na początku grudnia Instytut Fizyki Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach organizuje Dyskusję Panelową „Oblicza fizyki. Między fascynacją a niepokojem”. Temat tegorocznej dyskusji to „Światło i dźwięk”. Światło – ponieważ Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych na swojej 68. sesji proklamowało rok 2015 Międzynarodowym Rokiem Światła i Technologii Wykorzystujących Światło (ang. International Year of Light and Light-based Technologies...

Fot. Uniwersytet Śląski
17.11.2015

Otwarcie wystawy „Autostrada Dźwięku”

Dla odwiedzających wystawę poświęconą dźwiękowi i akustyce przygotowano widowiskowe eksperymenty. Uczestnicy mogą poznać odpowiedzi m.in. na takie pytania, jak:

  • czy można zobaczyć falę dźwiękową?
  • jak malować dźwiękiem?
  • po co nam dwoje uszu?
  • co to jest kopuła szeptów?

 

„Autostrada dźwięku” to druga po „Zagadkach Optyki” wystawa interaktywna o charakterze edukacyjnym, która prezentowana będzie w ramach „...