biznes
![Fot. pixabay.com Jak zmienne wynagrodzenie wpływa na zdrowie sprzedawców?](https://przystaneknauka.us.edu.pl/sites/default/files/styles/ikona/public/field/image/jak_zmienne_wynagrodzenie_wplywa_na_zdrowie_sprzedawcow.jpg?itok=al3dxumm&c=f32c1a956f61858ec77da303942dcee4)
Jak zmienne wynagrodzenie wpływa na zdrowie sprzedawców?
Badanie, które ma się ukazać w Journal of Marketing, nosi tytuł „Variable Compensation and Salesperson Health”, a jego autorami są Johannes Habel, Sascha Alavi i Kim Linsenmayer.
Plany wynagrodzeń dla sprzedawców zazwyczaj obejmują składnik zmienny. Chodzi o dodatkowe prowizje przyznawane wraz z wynagrodzeniem podstawowym, których wysokość jest uzależniona od wyników. Na przykład, sprzedawca z miesięczną pensją docelową w wysokości 10 000 PLN i zmiennym udziałem wynagrodzenia w...
![Fot. pixabay.com Wstręt wpływa na liczbę udostępnień reklamy](https://przystaneknauka.us.edu.pl/sites/default/files/styles/ikona/public/field/image/emocje_wplywaja_na_ilosc_udostepnien_reklamy.jpg?itok=ix5DD-18&c=deb710a8dbc92b5759878202f450d003)
Wstręt wpływa na liczbę udostępnień reklamy
Jest to największe tego rodzaju badanie i pierwsze, w którym zbadano związek między reakcjami emocjonalnymi na reklamy wideo a częstotliwością udostępniania. Jest to również eksperyment wyjątkowy w swoim podejściu: tysiące uczestników w pięciu krajach poproszono o obejrzenie losowego zestawu reklam na swoich domowych komputerach, podczas gdy kamery internetowe nagrywały ich mimikę twarzy. Algorytmy stworzone specjalnie dla tego zadania zakodowały reakcje emocjonalne odbiorców reklamy....
![Fot. pixabay.com Negatywne recenzje zwiększają sprzedaż](https://przystaneknauka.us.edu.pl/sites/default/files/styles/ikona/public/field/image/negatywne_recenzje_zwiekszaja_sprzedaz_0.jpg?itok=rbcuoiIk&c=596d8a33055b28c999c917cf88de0301)
Negatywne recenzje zwiększają sprzedaż
Aleksei Smirnov, adiunkt na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Higher School of Economics oraz Egor Starkov, adiunkt na Uniwersytecie w Kopenhadze, stworzyli model matematyczny, który wyjaśnia, dlaczego sprzedawcy nie powinni usuwać negatywnych opinii o swoich produktach. Badanie opisujące ten wniosek zostało przyjęte do publikacji w The American Economic Journal: Microeconomics.
Model badaczy, który przedstawili w artykule „Bad News Turned Good: Reversal under Censorship”,...