biznes
Jak zmienne wynagrodzenie wpływa na zdrowie sprzedawców?
Badanie, które ma się ukazać w Journal of Marketing, nosi tytuł „Variable Compensation and Salesperson Health”, a jego autorami są Johannes Habel, Sascha Alavi i Kim Linsenmayer.
Plany wynagrodzeń dla sprzedawców zazwyczaj obejmują składnik zmienny. Chodzi o dodatkowe prowizje przyznawane wraz z wynagrodzeniem podstawowym, których wysokość jest uzależniona od wyników. Na przykład, sprzedawca z miesięczną pensją docelową w wysokości 10 000 PLN i zmiennym udziałem wynagrodzenia w...
Wstręt wpływa na liczbę udostępnień reklamy
Jest to największe tego rodzaju badanie i pierwsze, w którym zbadano związek między reakcjami emocjonalnymi na reklamy wideo a częstotliwością udostępniania. Jest to również eksperyment wyjątkowy w swoim podejściu: tysiące uczestników w pięciu krajach poproszono o obejrzenie losowego zestawu reklam na swoich domowych komputerach, podczas gdy kamery internetowe nagrywały ich mimikę twarzy. Algorytmy stworzone specjalnie dla tego zadania zakodowały reakcje emocjonalne odbiorców reklamy....
Negatywne recenzje zwiększają sprzedaż
Aleksei Smirnov, adiunkt na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Higher School of Economics oraz Egor Starkov, adiunkt na Uniwersytecie w Kopenhadze, stworzyli model matematyczny, który wyjaśnia, dlaczego sprzedawcy nie powinni usuwać negatywnych opinii o swoich produktach. Badanie opisujące ten wniosek zostało przyjęte do publikacji w The American Economic Journal: Microeconomics.
Model badaczy, który przedstawili w artykule „Bad News Turned Good: Reversal under Censorship”,...