media
Czego uczy nas chińsko-tajwańska wojna informacyjna?
Codziennie zalewa nas potok informacji. Zwłaszcza internet jest podatnym gruntem dla propagandy i dezinformacji, którym sprzyjają algorytmy podbijające sensacyjne nagłówki. O tym, jak rozpoznać fałszywe treści i bronić się przed nimi, mówi specjalista z zakresu komunikacji społecznej i mediów dr hab. Robert Rajczyk, prof. UŚ z Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Badacz na przykładzie propagandy chińskiej i rosyjskiej porównuje różne strategie kreowania...
Kultura pracy w zawodzie specjalisty PR w telewizji
Dr Sylwia Szostak z Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach jest autorką artykułu pt. „Kultura pracy w zawodzie specjalisty PR w telewizji”, poświęconego społeczno-kulturowemu wymiarowi procesu tworzenia materiałów promocyjnych oraz kulturze pracy w dziale marketingu stacji telewizyjnych.
Artykuł rozwija wiedzę na temat promocji telewizyjnej jako dyscypliny zawodowej i praktyki kulturowej w obszarze produkcji mediów. Aby zbadać obszar dotychczas pomijany w...
Ochrona wizerunku w mediach w dobie pandemii
Dr Agnieszka Grzesiok-Horosz w działalności naukowej obecnie zajmuje się badaniem wpływu postępu technologicznego na prawo mediów oraz prawo autorskie. Jest pracownikiem Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz członkiem zespołu badań nad kartografią nowych mediów i przestrzeni cyfrowej.
We współautorskim tekście pt. „Ochrona wizerunku w mediach w dobie pandemii” poruszyła z dr. hab. Piotrem Horoszem, prof. UEK problematykę adekwatności regulacji zawartych w...