Jesteś tutaj

Submitted by Olimpia Orządała on czw., 07/22/2021 - 11:39, last updated on czw., 07/22/2021 - 11:39
Telefon trzymany w ręce, na którym jest napisane: fake news. W tle logotypy social mediów | fot. AI
17.04.2025

Jak social media modelują rzeczywistość?

Ekspertka w dziedzinie nauk o kulturze i religii przygotowuje do druku książkę Kryzysy, media i emocje. Modelowanie nastrojów opinii publicznej w dobie fake newsów i sztucznej inteligencji, w której przygląda się sposobom tworzenia narracji w mediach, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Poprzednie publikacje badaczki, wydane nakładem Wydawnictwa Uniwersytetu Śląskiego, również dotykały podobnego zagadnienia: Aplikacja mobilna jako zjawisko kulturowe (2017) oraz C...

Ikona Tik Toka na smartfonie, w tle flaga chińska, fot. Solen Feyissa z Unsplash
21.08.2024

Czego uczy nas chińsko-tajwańska wojna informacyjna?

Codziennie zalewa nas potok informacji. Zwłaszcza internet jest podatnym gruntem dla propagandy i dezinformacji, którym sprzyjają algorytmy podbijające sensacyjne nagłówki. O tym, jak rozpoznać fałszywe treści i bronić się przed nimi, mówi specjalista z zakresu komunikacji społecznej i mediów dr hab. Robert Rajczyk, prof. UŚ z Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Badacz na przykładzie propagandy chińskiej i rosyjskiej porównuje różne strategie kreowania...

mężczyzna w garniturze
12.01.2022

Kultura pracy w zawodzie specjalisty PR w telewizji

Dr Sylwia Szostak z Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach jest autorką artykułu pt. „Kultura pracy w zawodzie specjalisty PR w telewizji”, poświęconego społeczno-kulturowemu wymiarowi procesu tworzenia materiałów promocyjnych oraz kulturze pracy w dziale marketingu stacji telewizyjnych.

Artykuł rozwija wiedzę na temat promocji telewizyjnej jako dyscypliny zawodowej i praktyki kulturowej w obszarze produkcji mediów. Aby zbadać obszar dotychczas pomijany w...

Strony