Nanodruty, czyli "jednowymiarowe" nanostruktury, których długość może być 1000 razy większa niż średnica. Źródło: www.quora.com
17.09.2018

Wpływ nanocząstek na mikroorganizmy

Nanotechnologia jest nowym podejściem badawczym, obejmującym zestaw technik wytwarzania oraz modyfikacji materiałów w skali nanometrowej. Zawrotny rozwój nanotechnologii w ostatnich latach pozwolił na jej powiązanie z wieloma różnymi dziedzinami nauki, takimi jak: medycyna, stomatologia, farmacja, rolnictwo, ochrona środowiska, elektronika, optyka i chemia.

Tak masowe wykorzystanie nanocząstek w celach konsumenckich i przemysłowych wynika z ich...

Źródło: domena publiczna
13.09.2018

Sztuczna fotosynteza, czyli jak zamienić światło słoneczne w paliwo

Fotosynteza to proces odżywiania się roślin, polegający na zamianie takich substancji nieorganicznych jak woda i dwutlenek węgla w cukry, które stanowią pożywienie roślin. Zasadniczą rolę w tym procesie odgrywa światło słoneczne (lub inne źródło światła), które przetwarzane jest na energię. To jeden z najważniejszych procesów zachodzących na Ziemi, ponieważ jego produktem dodatkowym jest tlen – właśnie stąd pochodzi większość tlenu, znajdującego się w naszej atmosferze....

Różowy ocean (efekt świetlny), współczesna fotografia. Źródło: Pinterest
18.07.2018

Miliard lat temu świat był różowy

Geolodom z Australian National University (ANU) udało się wydzielić pigment kopalnianych śladów bakterii znalezionych w skałach Sahary, w zachodnioafrykańskiej Mauretanii. U tych drobnych organizmów badacze znaleźli chlorofile, czyli związki organiczne, dziś używane przez rośliny w procesie fotosyntezy. Odkrycie pochodzić ma sprzed 1,1 miliarda lat i jest o około 600 milionów lat starsze od najstarszych znalezionych wcześniej związków tego typu.

...