Gdy już dobierzemy odpowiednią formę i styl artykułu, czas pomyśleć o tym, jak zachęcić czytelników do działania, by w efekcie naprawdę zaczęli sie uczyć danego języka:

1. Po pierwsze, nie zapominaj o dawkowaniu napięcia, bo to pomaga podsycać ciekawość. Zostaw najbardziej interesujące fakty o języku na koniec albo w miarę postępu artykułu uchylaj po trochu rąbka tajemnicy;

2. Po drugie, warto odwoływać się do faktów lub osób znanych czytelnikowi. I tak, pisząc o języku (np. szczególnie trudnym do opanowania) możesz odwołać się do znanych osób, które tym językiem się posługują lub też się go uczą. Takie odwoływanie do codzienności bardzo pomaga w zrozumieniu problematyki, którą się zajmujesz;

3. Po trzecie, wskaż profity z nauki języka, zachęć do działania, napisz o konkretnych korzyściach, jakie przyniesie jego opanowania. Możesz w tym celu użyć np. danych statystycznych o zarobkach dla osób znających dany język na różnych poziomach zaawansowania.

Na koniec, pamiętaj że nie trzeba, a nawet nie powinno się wyczerpywać tematu, opisując wszystko ze szczegółami. W artykule najważniejsze jest, aby zasiać ziarno ciekawości. Zaintrygowany czytelnik sam będzie chciał poszukać więcej informacji na dany temat i wtedy z pewnością doceni, że nie zdradziliśmy mu wszystkiego od razu.

 

 

 

 

Photo credit: Foter.com

O autorze

Obrazek użytkownika Dominika Topa-Bryniarska

Dominika Topa-Bryniarska

Pracuję jako adiunkt w Instytucie Języków Romańskich i Translatoryki Uniwersytetu Śląskiego. Uczę językoznawstwa i gramatyki. Moje zainteresowania badawcze koncentrują się wokół takich zagadnień, jak problemy perswazji i manipulacji, pragmatyka, teoria argumentacji, retoryka i język mediów, które analizuję w oparciu o recenzje filmowe (nomen omen sama je kiedyś pisałam). Hobbystycznie natomiast interesują mnie języki obce, ich podobieństwa, różnice oraz uwarunkowania kulturalno-komunikacyjne. I o tym m.in. będzie w moim blogu.

Wpisy: 15

Najpopularniejsze wpisy autora

14.12.2016

Reguła "3"

Dominika Topa-Bryniarska w blogu: Językownia
29.12.2016

Mówić każdy może

Dominika Topa-Bryniarska w blogu: Językownia
09.01.2017

Jak zrobic coś z niczego, czyli o nauce języków przy braku czasu

Dominika Topa-Bryniarska w blogu: Językownia
06.12.2016

Chatterbox vs wallflower

Dominika Topa-Bryniarska w blogu: Językownia
14.02.2017

10 kroków do świetności cz.2

Dominika Topa-Bryniarska w blogu: Językownia
30.01.2017

10 kroków do świetności cz.1.

Dominika Topa-Bryniarska w blogu: Językownia

Najpopularniejsze wpisy autora

06.09.2017

Nauka w kontekście

Dominika Topa-Bryniarska w blogu: Językownia
11.08.2017

Jak stworzyć własną strategię do nauki języka?

Dominika Topa-Bryniarska w blogu: Językownia
15.07.2017

Jeśli język to jaki?

Dominika Topa-Bryniarska w blogu: Językownia
23.06.2017

Po przyimkach ich poznacie

Dominika Topa-Bryniarska w blogu: Językownia
25.05.2017

Jak ciekawie pisać o języku? Trzy kolejne kroki (część 2)

Dominika Topa-Bryniarska w blogu: Językownia
26.04.2017

Jak ciekawie pisać o języku? Trzy pierwsze kroki (część 1)

Dominika Topa-Bryniarska w blogu: Językownia